((( سوالات پر تکرار در مورد فیش حقوقی بازنشستگان )))

----------------------------------------------------

سوال 1 : نام کاربری و رمز ورود من چیست ؟

پاسخ : اگر برای اولین بار وارد سیستم می شوید ، نام کاربری شما به احتمال زیاد قبلا فعال شده است . در اینصورت هم نام کاربری و هم رمز ورود شما کد ملی می باشد . اگر قبلا از سرویس سهام یا سامانه رفاهی استفاده کرده اید ، نام کاربری شما کد ملی و رمز ورود شما رمز ورود سیستم سهام یا سامانه رفاهی می باشد .

----------------------------------------------------

سوال 2 : آیا امکان تغییر نام کاربری خود را دارم ؟

پاسخ : خیر . نام کاربری کد ملی بوده و قابل تغییر نمی باشد .

----------------------------------------------------

سوال 3 : با زدن کلید ورود به سیستم و ثبت کد ملی بعنوان نام کاربری و رمزی که فکر می کنم دارم ، با پیغام ((نام کاربری یا رمز عبور اشتباه است)) مواجه می شوم . راه حل چیست ؟

پاسخ : از کلید ((فراموشی رمز عبور)) استفاده کنید و مراحل آن را تکمیل نمایید. اگر باز هم موفق به شناسایی رمز عبور نشدید ، از کلید ((درخواست نام کاربری)) استفاده نمایید. توجه کنید که حتما در قسمت توضیحات ، مورد استفاده خود را تایپ نمایید. در اینصورت ، اطلاعات ارسالی شما بررسی و رمز عبور شما به کد ملی تغییر داده خواهد شد .

----------------------------------------------------

سوال 4 : چگونه رمز ورود خود را تغییر دهم ؟

پاسخ : از کلید ((تغییر رمز عبور)) استفاده نمایید . سیستم از شما می خواهد که یک سوال شخصی و جواب آن و رمز عبور جدید را وارد نمایید . این سوال و جواب بعدا در صورت فراموشی رمز ، از شما پرسیده خواهد شد .

----------------------------------------------------

سوال 5 : من ورثه کارکنان شهید یا متوفی هستم . آیا امکان ورود به سیستم را دارم ؟

پاسخ : ورثه حقوق بگیر مخابرات ، می توانند با کد ملی خودشان به سیستم وارد شوند . در صورت عدم موفقیت ، مراحل سوال 3 را انجام دهید .

----------------------------------------------------

سوال 6 : بازنشسته جدید هستم و وارد سیستم می شوم و مشخصات خود را مشاهده می کنم ولی آیکون سیستم بازنشستگان را رویت نمی کنم. مشکل چیست ؟

پاسخ : برای طی مراحل برقراری حقوق بازنشسگان جدید ، زمانی حدود 3 ماه صرف می شود. بعد از اتمام فرآیند مذکور ، واریز مبلغ توسط مخابرات به حساب بانکی اعلام شده بازنشسته صورت میگیرد . حدود یک هفته تا 10 روز بعد از واریز ، امکان استفاده از این سیستم برای بازنشسته فراهم می گردد .

----------------------------------------------------

سوال 7 : وارد سیستم می شوم و سپس با آیکون سیستم بازنشستگان وارد می شوم . روی کلید (مشاهده نوار حقوقی) کلیک می کنم . ولی گزارش نوار حقوقی را رویت نمی کنم. مشکل چیست ؟

پاسخ : برای رویت گزارش نوار حقوقی که با فرمت pdf می باشد ، باید نرم افزار Acrobat Reader یا نرم افزارهای مشابه دیگر را روی سیستم خود نصب کرده باشید. ضمنا برنامه فیش حقوقی روی بعضی تبلت ها و گوشی های موبایل کار نمی کند .

----------------------------------------------------

سوال 8 : وارد سیستم می شوم و سپس با آیکون سیستم بازنشستگان وارد می شوم . روی کلید (مشاهده نوار حقوقی) کلیک می کنم . ولی یک صفحه سفید رویت می کنم . مشکل چیست ؟

پاسخ : صفحه سفید نشان می دهد که در حال حاضر ، در سال و ماه انتخاب شده ، شما فاقد فیش حقوقی در سیستم می باشید . بازنشستگان البرز از اردیبهشت 96 به بعد فاقد فیش حقوقی در این سیستم می باشند .

----------------------------------------------------

سوال 9 : فیش این ماه به حساب من واریز شده است . چرا هنوز امکان رویت آن در سیستم وجود ندارد ؟

پاسخ : قرار دادن فیش حقوقی در سیستم ، بعد از اجرا و واریز حقوق همه بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی ، شرکتی و وزارتی انجام می شود و ممکن است یک هفته تا 10 روز بعد از واریز حقوق به طول بیانجامد .

----------------------------------------------------

سوال 10 : چرا سیستم کند است ؟

پاسخ : کندی می تواند به دلیل کندی سخت افزار یا اینترنت شما مربوط باشد و یا به دلیل اختلال موقتی در سرور باشد که پیگیری و رفع خواهد شد . استفاده از مرورگر Mozilla Firefox یا Google Chrome به جای Internet Explorer سرعت را بهبود می دهد .